Google+ Köklükaya Köyü - Pütürge- Köklükaya Köyü bisiklet turumuz (21/22.06.2012) - Seyyah-ı Sohbet

22 Haziran 2012

Köklükaya Köyü - Pütürge- Köklükaya Köyü bisiklet turumuz (21/22.06.2012)

Sabah saat 08:00 gibi yapacağımız tur için akşamdan bisikletlerin bakımını yapıp, araca yüklüyoruz.

Uzun zamandan beri hayallerini kurduğumuz tur için arabamız ile karşı dağları tırmanmaya başlıyoruz. Arkamızda Karakaya Barajı tüm ihtişamıyla duruyor.

Köklükaya köyü manzaralı bir fotoğrafımız...

Kahvaltıyı Köklükaya köyünde yaşayan arkadaşımız Engin YILDIZ'ın evinde yapıyoruz. Mısır ekmeği eşliğinde tereyağı, çökelek, bal ve kaymak... Kısacası gerçek tadlar.

Saat 09:30 sularında köyün üstünde bisikletleri arabamızdan indirerek, turumuz için hazırlıklar yapmaya başlıyoruz.

Köyden henüz 4 km kadar uzaklaşmışken güzel bir şelale ile karşılaşıyoruz.

Yolda karşılaştığımız amca ile sohbet ediyoruz. Uzunkoru köyünde yaşayan amcanın kulakları pek iyi duymuyor ama farklı bir insan ile sohbet etmenin zevkini alan amca ile başlıyoruz sohbete... Sarıkamıştan girip çanakkale'den çıktık. Amcaya bir tane fıstık ezmesi ikram edip yolumuza devam ediyoruz.

Yağmur bulutlarını daha önceden görmüştük. Alabildiğimiz kadar yol almayı planlıyorduk. Yağmur anında bir yerlere sığınırız diye konuşuyoruz.

Yağmur başlamak üzereyken yetiştiğimiz Yaşar teyzenin evi. Yağmurdan dolayı alt katındaki depo olarak kullandığı kısıma sığındık.

Yağmurun başlamasıyla kurumuş yoncaları evin yakınına getiren yaşar teyzeye otları depoya taşımasında yardım ettik. Sağda merdiven basamaklarında duran, içine acı biber atılmış ayranı hak etmek gerek tabii. Bu arada ayranın tadı müthişti.

Bir saat kadar beklediğimiz depo.Tabii bu arada yaşar teyzenin ikramları devam ediyordu. Türk kahvesi dahi içtik. Birlikte fotoğraf çektirme isteğimizi ise reddetti.

Yağmurun durması ile tekrar yola koyulduk.

Yol kenarında rastladığımız dutların tadına bakmayı ihmal etmiyoruz tabii ki. Abdullah, bu poz senin içindi. :)

Geride bıraktığımız yollar...

Serinleme ihtiyacımızın doğduğu bir noktada bu çeşmeye denk geliyoruz. Demek ki yaptıran kişi ihtiyaca binaen yaptırmış. İlerlediğimiz yol boyunca çok fazla şelale ve çeşmeye denk geldik.

1880 metre rakıma kadar tırmanışımız bitiyor.Yaklaşık 10 km uzunluğunda ve yumruk büyüklüğünde çakıltaşlarının kullanıldığı stabilize yoldan 15 dk'da pütürge'ye iniyoruz.

Pütürgeyi yukarıdan gören bir tepedeyiz. Pütürge'nin adı büyük kendi küçük.

Pütürge tabelası önünde fotoğrafımızı çekiliyoruz.

Pütürge çarşısı. Çarşı küçük fakat köy sayısının fazla olmasından ve yöre halkının büyük şehirlerde oluşundan dolayı ticaret bayağı gelişmiş durumda.

Haftada 2 gün pütürge'de çalışan diş teknisyeni mehmet abinin mangal ziyafetiyle karnımızı doyuruyoruz.

Pütürgeli kasap arkadaşımızla anı fotoğrafı alıyoruz. Kasap arkadaşımız gayet misafirperverdi.

Gece uyumak için bürolardan oluşan bir işhanının katını otel olarak kullanıyorlar. Pütürge'lilerin aktardığına göre milli eğitim müdürlüğü ,otel açılınca öğretmenevini kapatmış. Otelde tek oda iki kişi 60 TL ücret ödedik. Yan binanın sahipleri ile mahkemelik olmuşlar ve mahkeme kararı ile otelin camları dışarıdan panelle kapatılmış. Kesinlikle verilen ücreti haketmiyordu. Ama mecburiyetten kalmak zorunda kaldık.

Ertesi sabah Pütürge... Sokaklar gayet temiz ve düzenli. Bu kadar temiz ve düzenli olacağını hiç beklemiyordum.

Bizim orada bulunduğumuz gün ilçeden üç tane şehirlerarası otobüs hareket etti.

Göze gayet şık görüken meyvelere dayanamayan zekeriya, poşete hemen kayısı doldurmaya başladı.

Geri dönüyoruz.

Resimde sağda gözüken bina eski öğretmen evi. Eski diyorum çünkü; milli eğitim müdürlüğü binası olarak kullanılmaya başlanmış.

Ve pütürgeden ayrılıyoruz..

Geri dönüş yolundaki 10 km uzunluğunda ve 650 metre yükseleceğimiz yolu, daha önceden planladığımız gibi araçla alacağız. Bisikletlerimizi araca yüklerken.

100 metre önce bisikletten indik.1880 metre rakıma ulaştığımız yer ve çiçekler...

Dönüşte barajın önünde fotoğraf çekmeyi ihmal etmiyoruz.

Saat 15:20'de eve varıyoruz. Zekeriya'nın çocukları süleyman ve safiye bizi yolda karşılıyor.

Turumuza ait teknik bilgiler.