Google+ Roswheel 14498 Bisiklet Heybesi İncelemesi - Seyyah-ı Sohbet

15 Mart 2013

Roswheel 14498 Bisiklet Heybesi İncelemesi

   Herkese tekrardan merhaba;
   Haziran ayının ilk haftasında çıkmayı tasarladığımız Gürcistan bisiklet turumuz için hazırlıklarımızı yapmaya devam ederken, benim heybe olarak seçtiğim ROSWHEEL 14498 model çantayı anlatmak istiyorum.
   Bu çantayı almayı düşünürken yeni olması sebebiyle olacak ki herhangi bir inceleme göremedim.

 







Toplam hacmi 67 litre kapasiteli olduğu etiketinde yazan heybeyi Dealextreme sitesinden aldım ve ödemeyi paypal kullanarak yaptım. Heybe satın aldıktan 20 gün sonra elime geçti. Heybeyi 64,90$ ödeyerek aldım.
     Heybenin sayfasını görmek için tıklayabilirsiniz.

 Heybe Poşet içinde geliyor ve ürün etiketi ise aşağıdaki gibi.

   Heybe, yukarıda görüldüğü gibi iki parçalı yapıya sahip.  Gördüğünüz gibi heybenin arka yan ceplerinde reflektör şeritler var. Cepler iplikle boğularak daraltılabiliyor.
 
  Heybenin alt kısmının ölçüleri : 35x34x15 cm

   Heybe bisiklet bagajına 2 mm et kalınlığında 4 adet çelik kanca ile asılıyor ve bagaj borularına bağlanması için her iki yanında da iki adet cırtlı kemere sahip ve aynı zamanda bir de sıkmalı kemer bulunuyor.



Heybenin üstten görünüşü. Heybenin sol tarafında, üstünde iğne işareti olan cebi, dikiş seti cebi olarak bıraktığını görüyoruz. Üretici firma jest olarak heybenin üstünde bulunan cebe acil durumlar için iğne ile birlikte 6 değişik renkte ip ve bir miktar misina bırakmış.





Heybenin yandan görünüşü.



   Heybenin üst tarafı laptop çantası gibi, ana gözle beraber yanda bir cebe sahip. Heybenin alt kısmı ile üst kısmı fermuarla birbirine bağlanıyor. Heybenin üst tarafını fermuardan ayırdıktan sonra askı kayışı yardımıyla yanınızda taşıyabiliyorsumuz.

   Heybenin üst kısmının ölçüleri ise 46x34x20 cm ölçülerine sahip (toparlandığında 45 cm uzunluğa sahip çadırlar içine girebiliyor.)



Heybenin üst tarafının fermuarları açıkken ki hali... Laptop çantasına benziyor.





Heybenin üst kısmının arkadan görünüşü... Dikiş izi görülen kısımda alt tarafla birleşmesini sağlayan fermuar bulunuyor.




Heybenin yağmurluğu tek parça ve gayet kaliteli bir malzemeye benziyor. Su geçirmeyeceğine dair güven veriyor.




Evet, bu heybeyi seçmekle ne kadar doğru bir karar verdiğimi elbetteki ileri zamandaki turlarda kullanarak göreceğim. Turlarda kullandıkça heybe hakkındaki izlenimlerimi bu sayfayı güncelleyerek yazmaya devam edeceğim.


Kullanımdan sonraki raporum : (23.09.2014)

 Heybeyi 28 gün süren Gürcistan turumda kullandım. Her bir cepte yaklaşık 10kg civarında yük vardı. Gezinin 10.gününde bozuk arazide, taşıyıcı kancaların bir tanesi sertliğini yitirdi ve elle dahi kolayca bükülecek kıvama geldi. Daha sonraki günlerde İki kanca da perçinlerinden koptu. Tur anında perçinleri söküp yerine vida takmayı denedimse de perçinler yerinden çıkmadı ve tura o şekilde devam ettim. Taşıyıcı askı kancalar olmadığı için bisiklet bagajının üstüne öylece koydum. Bu seferde bagajın genişliği heybeleri birbirine birleşik tutan parçanın genişliğinden az olduğu için heybeler biraz daha aşağı uzadılar. Bir kaç gün sonrada uzayan heybenin köşesi jant tellerine sürtmeye başladı. En sonunda sol heybenin arka köşesini jant yırttı.

  Heybenin iki tarafında bagajın taşıyıcı borularına bağlanan cırtlar ise benim bagajıma uymadı ve heybeyi bağlayarak sabitleyemedim. Bu heybeyi alacaksanız, bagajın teker göbeğine bağlandığı yerde yatay bir boru olmasına dikkat etmenizde fayda var.

   Eğer daha geniş bir bagaj ve heybenin tekere sürtmesini önleyecek bir metal boru daha olsaydı askı kancasız kullanmak daha güzel olurdu.
  Bu linkteki gibi bir bagaj daha iyi olacaktır.

  Gelelim heybenin üst tarafına tutturulan sökülebilen çantaya. Ben bu çantanın geniş alt kısmına çadırımı ve giysilerimi bırakmıştım. Geceleri otelde kaldığımda, bu çantayı bisikletten ayırarak odama götürüyordum. Gayet rahat oluyordu. Çantanın ön gözünde ise şarj cihazları,pilleri ve tamir takımlarını taşıyordum. Heybe bisiklet üstünde iken, bu kısmı açtığınızda içindekiler dökülmeye başlıyor.Bu gözün tasarımını çok kötü buldum.

 Aşırı bir yağmura maruz kalmadım ama ahmak ıslatan şeklinde iki saate yakın bisiklet kullandım. Heybeyle birlikte gelen yağmur koruyucu, yeterli geliyor. Heybeyi yeterince örtüyor ve sızan yağmur suları heybenin içine girmiyor.

Yan heybeler 45 cm uzunluğundaki Husky Bret marka çadırıma kısa geldiği için çadırımı bu heybelere bırakamadım. Yan heybeler genel olarak dar ve kısa.

23.09.2014 günü Aliexpress sitesinden yaptığım aramada bu heybenin 49$ fiyatlı satıldığını görüyorum. Alıp almamak size kalmış.   Link için buraya tıklayabilirsiniz.








2 yorum:

  1. Uzun yol turunuz şimdiden kazasız olması dileğiyle., Güzel bir inceleme yazmışsınız.

    YanıtlaSil