Google+ Yoldaki Yaşlı Adam ve Atı - Seyyah-ı Sohbet

11 Şubat 2015

Yoldaki Yaşlı Adam ve Atı

Soğuk ve karlı bir kış günüydü. Aracımın dışı buzlu, içi buğulu camından zorlukla dışarıyı görerek ilerliyordum.  Yolun sağında hayal meyal birinin el salladığını fark ettim. Geride kalan kişiye dikiz aynasından
baktığımda hali perişan üşümüş yaşlı birini görüyordum. Yolda tanımadığım kişileri aracıma almaya çekinmeyen biri olduğumdan hemen durup gelmesini bekledim.
-Yaşlı Adam : Selamun aleyküm.
- Seyyah : Aleyküm selam amca.
-Y.a : Baştan söyleyeyim sana verecek param    yok.

- Seyyah : Neden para verecekmişsin.
- Y.a : Geçen biri beni ilçeye götürdükten sonra illa bana para vereceksin diye tutturdu. Benimde verecek param yoktu. Akrabam olan esnafa gönderdim. Selamımı söyle ve ondan parayı al dedim.
-Seyyah : Ayıp etmiş. Hem ticari taksi değilse senden para alması kanunen suçtur.
-Y.a : Ben ne bileyim. Allah razı olsun beni yoldan aldı.
Kısa bir sessizlikten sonra;
-Y.a : Benim evim yandı. Kaldım bu elbiseyle. Hiç bir şeyim kalmadı. Allah'a can borcumdan başka hiç bir şeyim yok.
- Seyyah : Geçmiş olsun. Peki, amca sana yardım eden olmadı mı?
- Y.a : Kaymakam beni çağırdı. Gittim yanına bana dedi ki; Git otelde kal ve 3 öğünde belediye sana yemek verecek.
- Seyyah : Güzel demiş. Senin elinden tutmuşlar.
- Y.a : Kaymakam'a dedim ki ; Ama benim atım var. Onu bırakamam.
   Belediye başkanı "O zaman kapalı olan köy okulunda kal. Sana yemek yardımı yapalım. Atına orada bakarsın. "
   Ben de tamam dedim.
- Seyyah : Atı birilerine verseydin.
-Y.a : At besleyenlere vereyim diye düşündüm. At besleyenlere gittim.
        "Bu atı alın. Sizden para da istemiyorum. Yeterki ata bakın." dedim.
        Atçılar; "senin atın adamı dişliyor. Ona bakamayız. Sal dışarıya." dediler.
  Ben nasıl salayım yıllardır benim işimi görmüş. Öyle vicdansızlık olur mu? Hem benim atım dişlemiyor, Seni tanıdımı dişlemez öper gibi yapıyor. Oyun oynuyor.
-Seyyah : şimdi nereye gidiyorsun?
-Y.a : Oğluma gidiyorum. Banyo yapıp, elbiselerimi yıkatacağım. Çocuk bu zamanlarda lazım insana.

 Yaşlı amca kendinin son ve zor zamanlarında, vefa borcu olduğunu söylediği atı için kendi rahatlığını feda ediyordu.




Fotoğraf : Avrupa'nın en yüksek yerleşim birimi olan Ushguli. Gürcistan'dan




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder