Google+ Pedallayarak Gürcistan 17.Gün Mestia Etnografya Müzesi (14.08.2014) - Seyyah-ı Sohbet

8 Kasım 2015

Pedallayarak Gürcistan 17.Gün Mestia Etnografya Müzesi (14.08.2014)

    Zuruldi tepesinden bisikletlerimizle hızlıca inip Mestia girişinde bulunan Mestia Tarih ve Etnografya müzesine vardık. Bisikletleri bahçeye bıraktık, üstüne üstlük de kilitlemedik.

Girişte görevliler yine Zurath ile konuşup ondan ücret almayacaklarını söylediler. Bana da bunu üstüne basa basa söylediler, Sanki Zurath'dan ücret almayıp benden almaları hatalıymış gibi bana açıklama yapmaya kalktılarsa da "No Problem" dedim. 3,5 Lari ödeyerek müzeye girdim.               

  Müzede fotoğraf çekmek yasak olsa da flaşı kapatarak fotoğraf çektim.  

Müzeyi gezerken Anadolu kültürüyle uyuşan bir çok parça gördüm. Sonuçta Roma, Bizans gibi imparatorluklarla aynı yönetim altında yaşadılar. Ama benim fark ettiğim şey ise Anadolu'dakilerle akrabalıkları. Svan bölgesinin Anadolu ile bağlantısı olduğuna dair düşüncelerim daha da arttı. İşin ilginç tarafı Gürcistan'ın genelinden daha çok Svanların ortak yönleri olması.                 
Müze duvarında asılı bir resim Hamam eğlencesine giden kadınları resmetmiş.

   Haritada COLCHIS yazısı altındaki Vani şehri ilgi mi çekti. Bunun ülkemizdeki Van iliyle alakalı olabileceğini düşünerek akşama Murtaz'a sormaya karar verdim. Bu arada van ismi geçen ülkemizdeki yerleri aklıma getirince pek de az olmadığını fark ettim.
-Van, Tatvan, Şirvan, Silvan, Hilvan gibi

Paralarla başlayalım.










































Buz üstünde yürüyebilmek için yapılmış, ayakkabının altına takılan aparat.













Haçlılara ait zırh, eğer Haçlılar burada ne arıyormuş derseniz; bu linki tıklamanızı öneririm. 

Unutmayın ki Kafkaslar derin vadiler ve yoğun ormanlarla kaplı olduğundan, otomobilin icadından önce ıssız bir bölgede yaşayan insanlar diğerlerine gözükmeden yüzlerce yıl yaşayabilirler.








Mestia tarih ve etnografya müzesinin yerini gösteren harita












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder